PAŹDZIERNIK

 

OŚRODKI TEMATYCZNE:

  • Jesień w sadzie
  • Sekrety naszych ogródków
  • Kim jestem? , czyli jaka jest moja rodzina
  • Zwierzęta w moim domu

 

WIERSZ W. SCISŁOWICZA „ JABŁOŃ

Drzemie w sadzie stara jabłoń,

zasłuchana w ptasim śpiewie.

Ile jabłek już z niej spadło,

tego nawet sama nie wie.

 

 

WIERSZ J. KOCZANOWSKIEJ „ WARZYWA”

Dojrzałe , kolorowe, słońcem malowane

witaminek pełne i najzdrowszych soków,

dorodne warzywa śmieją się, żartują,

bo jesień jest na działce najpiękniejsza w roku.
Marchewki i pietruszki plotkują cichutko,

buraczki i ziemniaki kłócą się zawzięcie,

gdyż ogromna, ruda i pękata dynia

zasłoniła im słońce, i zajęła miejsce.

 

Czerwone pomidory, ogórki zielone

rozmawiają z fasolką co weszła wysoko

by spojrzeć na cały ogród kolorowy

i pomachać płynącym na niebie obłokom

 

PIOSENKA D. SIEKIERSKA „ PRZYJACIEL W BUTACH”

Był sobie raz kiciuś
Spryciarz jakich mało
Mądry był jak człowiek
Choć miał kocie ciało.

Ref. ……

Co to za cudaczek ?
Co to za istota?
Czy kot nosi buty?
Czy buty noszą kota?

Swymi sposobami
Tak wykombinował
Biednego Młynarczyka
W Markizach przemalował.

Ref. ……

 

A król swojej córce
Wesele wyprawił
Wyszła za Markiza
Kot w butach to sprawił!

Ref. ……

 

OSIĄGNIĘCIA DZIECI
 potrafi odpowiadać na pytania zadane przez n- la,
 uczestniczy w zabawie, śpiewa fragment piosenki,
 liczą talerzyki i owoce w zakresie liczby 3,
 potrafi dostrzec rytm i go kontynuować,
 potrafi nazwać kolory jesieni ( czerwony, żółty itd.),
 potrafi słuchać wiersza, odpowiada na pytania,
 umie naśladować ruchy nauczyciela oraz wykonuje jego polecenia,
 słucha i reaguje na ciche i głośne dźwięki,
 rozpoznaje warzywa: ogórek, pomidor, dynia, kapusta,
 liczy i tworzy zbiory w zakresie liczby 3,
 potrafi rozróżnić i właściwie reagować na dźwięk kołatki i tamburyna,
 zna członków rodziny, potrafi ich wskazać na rysunku,
 wykonuje poprawnie proste obliczenia,
 wykonuje ćwiczenie zgodnie z ruchem nauczyciela,
 śpiewa wybrany fragment piosenki, rozmawia nt. piosenki,
 potrafi segregować sylwety kotków pod względem koloru futerka i kokardek,
 umie uważnie słuchać i odpowiadać na pytania dotyczące utworu,
 potrafi wypełniać rysunek psa kawałkami wełny,
 umie dopowiadać zakończenia rymowanek.

 

 




Copyright ©2017 .