OŚRODKI TEMATYCZNE

  W PAŹDZIERNIKU

 

 Grupa „KANGURKI”

         

Jesień w sadzie

Tajemnice ogrodu

Nasze rodziny

Domowi ulubieńcy

 

DZIECKO:

 

– prawidłowo wskazuje poszczególne części ciała

– potrafi złożyć w całość pocięty obrazek owoców

– naśladuje nauczyciela, kreśli w powietrzu obiema rękami kształty owoców

– nazywa owoce

– potrafi określić położenie owoców, stosując pojęcia matematyczne: na, pod, przed, za

– dostrzega różnice w wyglądzie owoców, wie dlaczego powinno się jeść owoce

– dostrzega rytm i go kontynuuje

– uczestniczy w zabawie, śpiewa fragment piosenki

– wyczuwa własne ciało oraz przestrzeń

– ćwiczy sprawność manualną

– nazywa warzywa, dzieli nazwy na sylaby

– orientuje się w schemacie własnego ciała

– zna podstawowe barwy, rozróżnia warzywa

– buduje konstrukcje z klocków w wybranym kolorze

– rozpoznaje i nazywa wybrane warzywa

– liczy w zakresie czterech

– sprawnie wykonuje ćwiczenia

– prawidłowo trzyma pędzel, nacina papierowy talerzyk

– dostrzega różnice między ogrodem i sadem

– naśladuje nauczyciela, przedstawia czynności za pomocą ruchów, gestów

– wodzi wzrokiem za poruszającą się zabawką

– zwiększenie wydolności narządu oddechowego

– rozpoznaje zawody oraz prawidłowo je nazywa

– ilustruje tekst wiersza za pomocą ruchu

– wypowiada się na temat swojej rodziny, prawidłowo trzyma kredkę

– prawidłowo stosuje pojęcia matematyczne: na, pod, za, przed

– śpiewa fragment piosenki

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych

– rozpoznaje i nazywa wybrane zawody

– wyraża gestem i ruchem treść piosenki

– potrafi ułożyć wieżę, których liczba klocków odpowiada podanej liczbie

– dostrzega różnice w wyglądzie żółwi wodnych i lądowych

– potrafi utrzymać woreczek na głowie

– odpowiada na pytania dotyczące tekstu, zna bohaterów bajki

– segreguje przedmioty według jednej cechy – koloru, rozumie pojęcie „tyle samo”

– potrafi naklejać kawałki papieru

– porusza się odpowiednio do podanych sygnałów muzycznych, ilustruje ruchem tekst piosenki

– aktywnie uczestniczy w zabawie

 

Teksty wierszy i piosenek:

 

„Kołysanka lalki”

 

Małe dzieci mrużą już oczka,

małym dzieciom już chce się spać.

Już do okien zbliża się nocka,

będzie nam cicho śpiewać i grać.

 

Cicha chmurka po niebie płynie,

siwy ptaszek za oknem śpi,

siwy świerszczyk zasnął w kominie,

zaśnij, laleczko, zaśnij i ty.

 

„Kotki dwa”

 

My jesteśmy kotki dwa, każdy z nas dwa uszka ma.

A – a – a kotki dwa, każdy z nas dwa uszka ma.                       

My jesteśmy kotki dwa, każdy z nas dwa oczka ma.

A – a – a kotki dwa, każdy z nas dwa oczka ma.                     

My jesteśmy kotki dwa, każdy z nas wąsiki ma.

A – a – a kotki dwa, każdy z nas wąsiki ma.                                           

My jesteśmy kotki dwa, każdy z nas pazurki ma.

A – a – a kotki dwa, każdy z nas pazurki ma.                                         

My jesteśmy kotki dwa, każdy z nas dwie łapki ma.

A – a – a kotki dwa, dzieci kotki, cha, cha, cha!

 

 

„Warzywa” J. Tuwim

– wiersz

 

Położyła kucharka na stole:

kartofle, buraki, marchewkę,

fasolę, kapustę, pietruszkę,

selery i groch. Och!

Zaczęły się kłótnie, kłócą się okrutnie:

kto z nich większy, a kto mniejszy,

kto ładniejszy, kto zgrabniejszy:

kartofle? buraki? marchewka?

fasola? kapusta? pietruszka?

selery czy groch? Ach!

Nakrzyczała się, że strach!

Wzięła kucharka – nożem ciach!

Pokrajała, posiekała:

kartofle, buraki, marchewkę,

fasolę, kapustę, pietruszkę,

selery i groch – i do garnka!




Copyright ©2017 .