KWIECIEŃ W GRUPIE ” SOWY”

Propozycje tematów i zadań dla dzieci z grupy „Sowy” znajdują się pod adresem

przedszkole21.sowy@gmail.com

A w tym tygodniu na języku angielskim :
30.03. – 03.04.2020

Proponuję, aby ten tydzień spędzić ‘barwnie” utrwalając kolory w języku angielskim. W zamieszczonym linku znajdą Państwo piosenki i rymowanki ułatwiające wykonanie powyższego zadania.

9 utworów podzieliłam na łatwiejsze (kolor niebieski) i trudniejsze (kolor zielony) odpowiednio dopasowując je do możliwości dzieci z poszczególnych grup wiekowych. Piosenki i rymowanki nagrane są bez przerw w związku z czym, aby ułatwić Państwu znalezienie wybranego utworu, zapisałam dokładny czas rozpoczęcia każdego z nich. Dzieci mogą wybrać sobie piosenkę lub rymowankę, która najbardziej im się podoba i na niej się skupić.
– „The Apple is Red”
– „The Color Song” 7:41
– „Colors Lesson” 11:45
– „The Paint is Pink” 18:07
– „The Color Game” 23:07

 

W tym tygodniu na religii:

TEMAT : DROGA KRZYŻOWA PANA JEZUSA

Proszę w miarę możliwości i wolnego czasu

– Porozmawiać z dzieckiem o tym, jakie zna drogi… ( do domu, do przedszkola, kościoła)

– zwrócić uwagę na to, że

  • jest jeszcze jedna, bardzo ważna droga, którą przeszedł Pan Jezus i dźwigał na niej krzyż. To była wąska, pokryta kamieniami droga- bardzo trudna- droga krzyżowa
  • ale Pan Jezus na tej drodze nie był sam
  • pomagały mu różne osoby

Obejrzeć z dzieckiem obrazek z poniższą stacją Drogi Krzyżowej i przeczytać dziecku komentarz do każdej z nich

STACJA IV.

https://www.parafiazmartwychwstaniapanskiego.pl/images/Droga_Krzyzowa/sdk/DK04d.jpg

Pan Jezus spoglądał na tłum, który się zbierał, aby Go zobaczyć, gdy będzie szedł, dźwigając krzyż. Nagle w tłumie ludzi dostrzegł swoją Matkę. Maryja także patrzyła na Swojego Syna Jezusa. Nic do siebie nie mówili, bez słów rozumieli się doskonale. Ich serca rozmawiały ze sobą w milczeniu. Maryja całym sercem kochała swojego Syna. Matka Boża cierpiała razem z Panem Jezusem i była przy Nim blisko.

STACJA V.

https://www.parafiazmartwychwstaniapanskiego.pl/images/Droga_Krzyzowa/sdk/DK05d.jpg

Jezus odczuwał coraz większe zmęczenie. Żołnierze zlitowali się nad Nim. Przywołali rolnika, który wracał z pola i kazali mu by pomógł Jezusowi nieść Krzyż. Był to Szymon. Szymon pomagał Jezusowi bardzo chętnie. Z pomocą Szymona Jezus ruszył dalej drogą z krzyżem. O ileż łatwiej było wtedy Jezusowi iść dalej. Krzyż niesiony we dwóch wydawał się mniej ciężki.

STACJA VI

https://www.parafiazmartwychwstaniapanskiego.pl/images/Droga_Krzyzowa/sdk/DK06d.jpg

W tłumie, który szedł za Jezusem było wiele kobiet. Wśród nich była jedna, odważna i dobra. To Weronika. Kiedy zobaczyła zmęczoną twarz Jezusa, podeszła i otarła ją chustą. Weronika umiała najlepiej pomóc zmęczonemu Jezusowi. Pan Jezus zostawił na chuście odbicie, jakby swoją fotografię. Pan Jezus zawsze wynagradza człowieka za dobre serce.

Rozmowa z dziećmi o tym, jak mogą pomagać innym
A dla chętnych do pokolorowania jedna ze stacji drogi krzyżowej

kolorowanki można pobrać np z tych stron

katechezanatana.pl/wp-content/uploads/2020/02/STACJE-DROGI-KRZY%C5%BBOWEJ-A4.doc

katechezanatana.pl/wp-content/uploads/2017/02/DK-kolorowanka.odt

Można także narysować wybraną ze stacji Drogi krzyżowej i wykonane prace przynieść na najbliższą religię, gdy przedszkole będzie już otwarte 🙂

Rady terapeuty SI
Jak dziecko powinno prawidłowo siedzieć?
Nauczycielu!Rodzicu!
Dziecko w ostatnim roku w przedszkolu lub w zerówce spędza dużo więcej czasu w ławce niż młodszy
przedszkolak, mimo że w wieku 6 lat nadal ma bardzo dużą potrzebę ruchu. Dlatego często manifestuje
to kręceniem się, bujaniem i podskakiwaniem. Jak możemy mu pomóc?
Na pewno należy robić częste przerwy w pracy siedzącej. Gdy dzieci nie są w stanie dłużej śledzić tematu
zajęć, warto im dać choć kilka minut przerwy na zabawy ruchowe: podskoki, pajacyki, turlanie, wymachy
ramion, skrętoskłony tułowia itp.). Nie sugerujmy się czasem. Powinniśmy poznać naszą grupę tak, żeby
zapobiegać większym kryzysom, rozładowując nadmiar energii poprzez ruch.
Jak dziecko powinno siedzieć w ławce? Przede wszystkim symetrycznie, nie za długo, z częstymi przerwami.
Nie powinno się garbić, choć należy pamiętać, że jest mu trudno wytrzymać z prostymi plecami. Garbienie się
można zniwelować poprzez danie dziecku ukośnego pulpitu pod kartkę lub książkę, żeby widziało tekst przed
sobą bez wyciągania głowy.
Warto kształtować prawidłowe nawyki postawy u siedzącego dziecka, pilnować, by nie siedziało
na podwiniętej nodze lub z nogą założoną na nogę, nie podpierało się łokciem i nie leżało na ławce.
Gdy dziecko ma problem z wysiedzeniem na twardym krześle, można zaproponować mu podkładkę lub
miękką poduszkę. Czasem dobrym rozwiązaniem jest dmuchany płaski „beret” albo piłka rehabilitacyjna
zamiast krzesła. Wtedy dziecko musi cały czas aktywnie pracować mięśniami tułowia i cały czas jest w ruchu,
choć tak naprawdę siedzi w miejscu.
Drodzy Rodzice!
Wasze dziecko ma ostatni rok na przygotowanie się do obowiązków szkolnych. Niedługo zacznie się ciężka
praca i zadawanie lekcji do domu. Coraz więcej czasu maluch będzie spędzać przy biurku.
Jak można mu pomóc?
Dziecko w wieku 6 lat nie powinno siedzieć przy biurku dłużej niż 20–30 minut. Zresztą rzadko które
dziecko w tym wieku jest w stanie skupić swoją uwagę na statycznym zadaniu dłużej niż pół godziny.
Ponieważ siad nie jest fizjologiczną pozycją człowieka, po dłuższym siedzeniu pojawiają się duże napięcia
w barkach i bóle pleców.
Należy co jakiś czas dawać dziecku możliwość rozruszania się, kilka zabaw z dużej motoryki, podskoki,
wymachy ramion, pajacyki itp.
Dobrze jest też czasem dać dziecku obrotowe krzesło z podłokietnikami, aby mogło się aktywnie podpierać
na rękach i kręcić, w ten sposób zaspokajając swoją potrzebę ruchu.
Warto również pomyśleć o postawieniu ukośnego pulpitu na stole. Przybliży to kartkę do twarzy dziecka,
dzięki czemu nie będzie musiało się garbić, aby ją widzieć.
Równie ważne jest także dobranie odpowiedniej wysokości stolika i krzesełka dla dziecka. Stopy powinny
być płasko oparte o podłogę, kolana i biodra zgięte pod kątem prostym, a łokcie oparte o blat.
Jeśli widzisz, że Twoje dziecko łatwo się rozprasza, postaw mu biurko przodem do ściany i zabierz
z zasięgu wzroku wszystkie rozpraszające go rzeczy. Zainstaluj odpowiednie oświetlenie dla osoby prawolub
leworęcznej. Daj mu wygodne krzesło z podłokietnikami i odpowiednio wyprofilowanym oparciem, aby
zapobiec powstawaniu wad postawy.




Copyright ©2020 .